همکاری با مهندسین محاسب، ناظر و مجری شاغل در تهران و حومه

2

 همکاری با مهندسین ناظر و مجری و محاسب

دوستان گرامی سلام

ما در مجموعه نگین عمران در زمینه های مختلف عمرانی فعالیت داریم. در این نوشته قصد دارم تعدادی از زمینه های فعالیت خود را که می توانیم با مهندسین عزیز همکاری داشته باشیم خدمتتان تشریح کنم.

یکی از زمینه های فعالیت ما بخش آزمایشگاهی شامل آزمایش خاک، تست بتن، تست جوش و تست میلگرد و پیچ ، گشتاورسنجی پیچ ها در اتصالات پیچ و مهره ای ، تست گل میخ ها در سقف های متال دک ، تست های مخرب و غیر مخرب بتن شامل کرگیری،چکش اشمیت، تست التراسونیک ، تست میلگردیابی (تعداد و سایز) و …  ساختمانی است.

همچنین در بخش اجرا در زمینه ساخت و نصب اسکلت های فولادی ، تامین افزودنی های بتن مانند روان کننده ، فوق روان کننده و ضد یخ بتن فعالیت داریم.

همکاری در زمینه های آزمایشگاهی 

در زمینه کنترل کیفیت سازه که شامل تست بتن، تست جوش و تست میلگرد و … می باشد، یکی از آسیب هایی که همواره ممکن است در روند انجام صحیح تست ها بوجود بیاید، ارتباط مستقیم کارفرما با آزمایشگاه و اعمال نظر کارفرما در نتایج تست ها است. حتی با ابزارهایی که سازمان نظام مهندسی پیش بینی کرده (ماننده ثبت برگه تعهد و گزارش کارتابلی) باز هم نمی توان به صورت کامل جلوی این آسیب ها را گرفت.

بهترین راهکار برای رفع این مساله این است که آزمایشگاه مستقیما با مهندس ناظر در ارتباط باشد و گزارشات کنترل کیفیت را هم مستقیما به ناظر ارائه دهد. در نتیجه کارفرما نمی تواند  در روند گزارش دهیِ صحیحِ آزمایشگاه خدشه وارد کند.

بارها شده است که کافرما با دیدن نتایج غیر قابل قبول تست بتن یا تست میلگرد از ارائه آن به ناظر خودداری نموده و به طریق دیگری گزارشات صوری تهیه و به ناظر ارائه کرده است.

در این شرایط کافی است مهندس ناظر با اعمال قدرت قانونی خود، دایره انتخاب شرکت آزمایشگاهی را برای کافرما محدود کند و تنها شرکت یا شرکت هایی که مورد اعتماد و تایید مهندس ناظر هستند بتوانند اقدام به عقد قرارداد و ارائه خدمات به کارفرما نمایند.

ما در مجموعه نگین عمران آماده هستیم در این زمینه همکاری صادقانه ای را با مهندسین ناظر و مجری عزیز در همه مناطق تهران و حومه آن داشته باشیم.

البته این همکاری منافع مالی سالمی را نیز برای مهندسین عزیز خواهد داشت که برای دریافت توضیحات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره همراه ۰۹۱۹۶۸۳۵۵۶۵ ( مهندس قربانی) تماس بگیرید.

همچنین در خصوص تست جوش ، مهندس ناظر یا مجری محترم که با مجموعه ما همکاری نمایند، می توانند، حین عملیات تست جوش کارگاهی در محل پروژه حضور یافته و علاوه بر مشاهده روند کار در صورت تمایل به صورت رایگان آموزش های کارگاهی در خصوص بازدید و بازرسی اسکلت و تست جوش و نحوه انجام تست التراسونیک را دریافت نمایند.

البته بازرسی و تست جوش یک مهارت تخصصی است و نیازمند گذراندن دوره  تخصصی تئوری و عملی چند ساعته می باشد. متاسفانه در رشته مهندسی عمران، در دانشگاه خیلی به واحد ها و دروس مربوط به الزامات و بازرسی جوش ، بها داده نمی شود. اکثر همکاران ناظر و مجری در این خصوص با مشکل مواجه هستند.  

در مجموعه نگین عمران به علاقمندان آموزش های تخصصی و عملی در زمینه تست جوش کارگاهی همراه با ارائه مدرک معتبر داده می شود. دوستان علاقمند به شرکت در این کارگاه ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز می توانید با شماره تماس ۰۹۱۹۶۸۳۵۵۶۵ مهندس قربانی تماس حاصل فرمایید. 

همکاری در زمینه تامین افزودنی های بتن :

در مرحله اجرای بتن ریزی یکی از پارامترهایی که باید به درستی انجام شود، رساندن بتن به روانی و اسلامپ مناسب برای پمپ کردن به محل بتن ریزی و بعد ویبره کردن آن است.

متاسفانه در اکثر موارد این کار با افزودن آب در میکسر در محل اجرا اتفاق می افتد که کاملا غلط است و تاثیر منفی در کیفیت بتن از جمله در مقاومت و دوام بتن دارد. حتی در فصول سرد این کار امکان یخ زدگی بتن را افزایش می دهد.

نمونه گیری از بتن هم معمولا قبل از اضافه کردن آب به بتن انجام می شود که در نتیجه کیفیت بتن ساخته شده در کارخانه را قبل از اجرا نشان می دهد نه کیفیت بتن ریخته شده در محل بتن ریزی را.

البته اگر در کارگاه با اضافه کردن آب در میکسر ، از کیفیت بتن کاسته شود، مقصر کارخانه بتن نیست بلکه کارفرما مقصر است.

اما راهکار چیست؟

به جای استفاده از آب می بایست از مواد افزودنی با کیفیت استفاده کرد که با حجم بسیار کمتر از آب ، می توانند بتن را به روانی مناسب برسانند. 

برای مثال تنها با استفاده از ۵ تا ۱۰ لیتر از یک فوق روان کننده قوی و استاندارد می توان یک میکسر ۹ متر مکعبی حامل بتن با اسلامپ ۴ تا ۶ را به اسلامپ ۱۴ تا ۱۶ رساند بدون اینکه تاثیر منفی در مقاومت بتن داشته باشد. در نتیجه بتن را می توان هم به راحتی پمپ نمود و هم به راحتی ویبره نمود. حتی در بسیار از موارد این افزودنی ها به افزایش مقاومت بتن نیز کمک می کنند.

همچنین استفاده از ضد یخ بتن نیز در فصول سرد یکی از ملزومات بتن ریزی است که اغلب کارفرمایان از هزینه کردن برای آن تفره می روند که باعث می شود از کیفیت بتن به شدت کاسته شود. در نتیجه در بهترین حالت از عمر مفید ساختمان کاسته خواهد شد. 

این وظیفه همگانی مهندسان است که یکدیگر را به خودآگاهی نسبت به این مساله برسانند و با توجیه یا اجبار کارفرمایان نسبت به استفاده از افزودنی ها، کیفیت اجرای بتن را افزایش دهند. 

البته هستند کارفرمایانی که خودشان دلسوزانه به این مسائل دقت دارند اما فرهنگ سازی در این زمینه و فراگیر کردن این رویه ها نیاز به جدیت خود مهندسان ناظر و مجری دارد. حتی مهندسان طراح نیز می توانند با درج کردن این مسائل در بخش توضیحات نقشه های سازه، نقش خود را در این زمینه ایفا نمایند. چرا که یکی از بازوهای اجرایی مهندسان مجری و ناظر همین نقشه ها می باشد.

برای مثال درج کردن لزوم استفاده از روان کننده استاندارد  با درصد مناسب ، به جای آب هنگام بتن ریزی بسیار بر تغییر رویه و رویکرد کارفرمایان موثر است. البته در بسیاری از موارد هم تنها اجبار قانونی مهندس ناظر و مجری است که می تواند کارفرمایان را مجاب به استفاده از افزودنی ها نماید. به این ترتیب این فرهنگ سازی کم کم اتفاق می افتد و کارفرمایان به این مساله عادت می کنند و استفاده از افزودنی در بتن، امری عادی می شود.

تا ۵ سال پیش اجرای وال پست (wall post) برای دیوار چینی، اصلا جا نیافتاده بود و با اینکه در نقشه های سازه هم دیتایل آن موجود بود، هیچ سازنده ای اجرا نمی کرد مگر با زور و اجبار . الان خوشبختانه اجرای وال پست امری کاملا مرسوم است و خود کارفرماها حتی در مناطق حومه تهران و خیلی از شهرستان ها آن را اجرا می کنند. 

و این نتیجه عزم و همت مهندسین ناظر و مجری بوده است.

در مجموعه نگین عمران، یکی از شاخه های فعالیت ما که همزمان با انجام آزمایشات و کنترل کیفیت بتن انجام می شود ، تامین روان کننده و نظارت بر استفاده صحیح آن در زمان بتن ریزی است که البته این کار جدای از کنترل کیفیت بتن نیست.

در پروژه هایی که می توانیم با مهندسین گرامی در زمینه کنترل کیفیت بتن همکاری کنیم، حتما در زمینه تامین فوق روان کننده با کیفیت و قیمت مناسب نیز می توانیم فعالیت کنیم که مهندسین عزیز می توانند بازوی قانونی و اجرایی ما در این زمینه باشند  و از منافع مادی آن نیز برخوردار شوند.

همکاری  در زمینه پروژه های ساخت و نصب اسکلت فولادی :

شاخه دیگر فعالیت ما در نگین عمران، ساخت و نصب سازه های فولادی می باشد. از سازه های نگهبان گرفته تا ساختمان های کوچک و بزرگ با انواع اتصالات و سازه های صنعتی همچون سوله ها و …

کافی است فولاد خام توسط کارفرما تهیه و تحویل ما شود و سازه ساخته شده، رنگ شده و نصب شده را با بهترین کیفیت تحویل بگیرد. به همان تناژی که کارفرما فولاد تحویل می دهد به همان تناژ نیز تحویل می گیرد.(با کمترین پرتی)

در این زمینه نیز ما آماده همکاری با مهندسان طراح و ناظر و مجری هستیم. متاسفانه بعضا پیمانکارانی پیدا می شوند که با قیمت های پایین تر از عرف کار را می گیرند ولی در اجرا برای جبران آن، از کیفیت کار می زنند. بخصوص در بخش بادبندها که تناژ پایینی دارند ولی کار زیادی می برند.

در این زمینه خوشبختانه ما از تجهیزات کامل و نیروهای زبده و سالن سرپوشیده برای ساخت اسکلت با کیفیت عالی برخوردار هستیم و در مرحله نصب نیز از نیروهای متعهد و کارآزموده استفاده می کنیم. کلیه مراحل نیز تحت نظارت اکیپ مهندسی با تجربه انجام می شود.  کیفیت ساخت و نصب ما، همراه با قیمت رقابتی است.

ما هزینه های خود را با روش های مهندسی و کاملا اصولی کاهش می دهیم.

در این بخش دستمان باز تر است و برای مهندسین گرامی که با مجموعه ما همکاری کنند، منافع بیشتری در پی خواهد داشت.

در هر زمان از روز می توانید در این زمینه ها با مهندس قربانی از طریق تماس تلفنی، پیامک یا واتس آپ صحبت نمایید.

۰۹۱۹۶۸۳۵۵۶۵ – مهندس قربانی

ما کاملا امیدواریم که با همراهی شما عزیزان می توانیم یک همکاری صمیمانه و صادقانه را داشته باشیم که قدمی بلند در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز و مهندسی باشد.

جهت تماس و توضیحات بیشتر در خصوص این همکاری می توانید فرم زیر را تکمیل نمایید.

همچنین برای اطلاع از مطالب جدید وبسایت در ایمیلتان می توانید فرم زیر را تکمیل نمایید.

 

2 نظرات
  1. محمد ضیاء احدی می گوید

    جهان سپاس از مطالب زیبا و آموزنده تان!…
    مسرت دارم که در جهت آموزش همچو موارد عالی و دلپذیر باشما در تماس هستیم، امید که برای آموزش تست مواد و کارکرد ساختمانی در آزمایشگاه های عصری شما به گونه عملی و بصری راه پیدا نمایم!

    1. مهندس علی قربانی می گوید

      سلام و سپاس از جنابعالی
      برنامه داریم که آموزش های مرتبط با آزمایشگاه های خاک و بتن و جوش را از طریق سایت ارائه نماییم. همچنین کارگاههای آموزش خصوصی نیز در این موضوعات دایر می باشد که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس ۰۹۱۹۶۸۳۵۵۶۵ تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.