مهندس علی قربانی

در این صفحه به معرفی مهندس علی قربانی، مدیر وبسایت نگین عمران، فعال در زمینه مقررات ملی ساختمان و مشاور در زمینه ساخت و ساز، و خریدو فروش مسکن، می پردازد.

مختصری از زندگی مهندس علی قربانی از زبان خودش:

 

دوران کودکی:

از کودکی علاقه به ساخت و ساز داشتم. همواره با دیدن اسباب بازی های خانه سازی و ماشین های اسباب بازی ساختمانی به وجد می آمدم.

در همان دوران با اسباب بازی ها، ساختمان های زیبایی می ساختم…

نقاشی ام خیلی خوب بود؛ در دفتر نقاشی هایم نیز همواره آثاری از ماشین آلات ساختمانی مثل لودر ، ساختمان های در حال ساخت و … بود.

از این رو بود که از همان دوران کودکی می دانستم که میخواهم چه کاره شوم.

نقاشی در کودکی از مهندس علی قربانی

یکی از نقاشی هایم در دوران کودکی

دوران نوجوانی مهندس قربانی:

در دوران نوجوانی خیلی پویا و فعال بودم. کسب و کارهای متنوعی را امتحان کردم و تجربیات خوبی کسب کردم،

کلوب بازی های کامپیوتری، همکاری با پدر در زمینه دام زنده، حضور در کسب و کار های شبکه ای(net work)، مشاور املاک و راه اندازی فروشگاه لوازم التحریر و کتابفروشی …

در مقاطعی نیز با ماشین مسافر کشی انجام می دادم.

ورزش:

به ورزش خیلی علاقه داشتم، مخصوصاً فوتبال و والیبال

والیبال را تا مقطعی به صورت حرفه ای ادامه دادم، ولی به دلیل داشتن قد متوسط، نتوانستم به مدارج بالا راه پیدا کنم، اما در تیم والیبال مدرسه و دانشگاه حضور داشتم.

دانشگاه:

در سال ۸۶ در دانشگاه دولتی تَفرش، در رشته منهدسی عمران، قبول شدم. تَفرش شهری زیبا از توابع استان مرکزی است. دیار دانشمندانی چون دکتر حسابی و هنرمندانی چون مهران مدیری و نیکی کریمی

دانشگاه به همراه دوست عزیزم سعید رادمرد

در دانشگاه اساتید و دوستان خوبی داشتیم، اما سیستم آموزشی آن طوری نبود که انتظارش را داشتم. نقص ها و کاستی های زیادی وجود داشت. بعدها متوجه شدم، که این فقط مختص دانشگاه ما نیست و اتفاقاً دانشگاه ما از خیلی از دانشگاهها از این جهت بهتر است. بسیاری از واحد های درسی که در دانشگاه ارائه می شد غیر ضروری بود، خیلی از واحد های درسی نیز بیش از حد تئوریک بود. با این همه از انگیزه من برای ادامه این راه کاسته نشد.

 

مهندس علی قربانی و تجربه حضور در پروژه ها:

در همان ایام دانشگاه، در یک پروژه بزرگ سازه بتنی،  کار کردم.

بعد از اتمام تحصیل، به صورت پیمانکاری، با همکاری مهندس رضا ولیان، پروژه های مختلف بازسازی ساختمان های قدیمی و محوطه سازی در بیمارستان را انجام می داد.

مدتی نیز در شهر دماوند در یک پروژه احداث ویلا ، به عنوان سرپرست کارگاه حضور داشتم.

سربازی

ایام سربازی، تنها برهه ای بود که از کار فاصله گرفتم، هرچند آن ایام نیز پر از خاطره های رنگارنگ برایم بود.

سربازی

اما طولانی ترین سابقه کاری من مربوط به حضور در دو شرکت معتبر مشاور ساختمانی به مدت سه سال بود. در این مدت مسئولیت نظارت بر پروژه های تحت تعهد شرکت را داشتم و ماه عسل تجربیاتم در زمینه نظارت را در کتابی به نام “هندبوک نظارت ساختمانی منتشر کردم.” زیرا همواره از آموزش دادن دانسته ها و تجربیاتم به دیگران لذت می بردم.

جلد کتاب هند بوک

 

حضور در این شرکت اگرچه از لحاظ میزان حقوق خیلی چشم گیر نبود، اما برای مهندس علی قربانی که بسیار علاقمند به یادگیری و تجربه بود، فرصت مناسبی بود. به ویژه که با یک شخصیت ارزشمند و فرهیخته به نام مهندس حیدرعلی جهانیان همکار بودم. در این شرکت، تقریباً در همه زمینه های مهندسی ایفای نقش نمودم. طراحی، نقشه کشی، انجام و به تایید رساندن پروژه های فاز۲، آشنایی با آزمایشگاه های مختلف خاک و بتن، نظارت در پروژه های بزرگ و کوچک، آشنایی با سازه های صنعتی، حضور در کارخانجات مختلف تولید مصالح، جهت کنترل کیفیت، آشنایی با رشته های مهندسی مرتبط با ساختمان ( معماری و تاسیسات) و…

اگر میخواهید در این مورد بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

کمی از زندگی شخصی مهندس علی قربانی:

پدرم، بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی و مادرم خانه دار است. و هر دو تحصیلات دانشگاهی ندارند. یک خواهر و برادر کوچک تر از خودم نیز دارم. خواهرم ازدواج کرده است و مثل خودم مهندس عمران است.

داستان یک تغییر در زندگی مهندس علی قربانی:

بعد از سه سال کم کم احساس کردم که نیاز به فضای جدیدی برای بال و پر گرفتن بیشتر دارم. اما عادت کردن به دریافتی ماهانه و امنیت نسبی ناشی از آن برایم یک مانع ذهنی شده بود. ترس از دست دادن امنیت شغلی او را از قدم گذاشتن در مسیر های جدید باز میداشت.

یک نقل قول است که می گوید انسان ها، تغییر نمی کنند مگر اینکه با افراد جدید آشنا شوند یا کتاب های جدیدی را بخوانند. داستان این تغییر در زندگی من با آشنایی با دو شخص رقم خورد.

افراد تاثیرگذار زندگی مهندس علی قربانی:

استاد حسین عباسمنش و دیگری استاد محمد پیام بهرام پور دو تن از تاثیر گذارترین افراد زندگی من هستند.

بهره گیری از آگاهی های استاد عباسمنش بود که  به من جرات و جسارت انتخاب مسیر دلخواهم را که با تغییر شغل شروع می شد، داد.

استاد بهرام پور نفر دومی بود که در مسیر جدید زندگی ام، از ایشان بهره بردم. علاقه زیادی به آموزش داشتم، پیش از این نیز کارآموزان زیادی را تحت آموزش قرار داده بودم اما برای اینکه بتوانم در عرصه آموزش به بهترین شکل دانسته هایم را با علاقمندان به اشتراک بگذارم، در دوره ای یک ساله به نام مدرسه استادی که استاد بهرام پور برگزار کرد، شرکت کردم.

مهندس علی قربانی در حال حاضر:

در حال حاضر عمده فعالیت مهندس قربانی به فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی و تولید محتواهای آموزشی در حوزه ساختمان و مقررات ملی  اختصاص دارد که از طریق وب سایت نگین عمران خدمت علاقمندان عرضه میگردد.

روش های ارتباط با مهندس علی قربانی

دوستان عزیز می توانند از طریق ایمیل:

negineomran@gmail.com

یا از طریق شماره تماس:

۰۹۲۱۲۳۶۹۴۳۶

با مهندس علی قربانی ارتباط داشته باشید.